#thefitlife

Ce să faci pe parcursul unui workout

Fie că vorbim despre ore de tonifiere sau coregrafie, sunt câteva lucruri pe care trebuie să le ai în vedere, ca și participant, pentru a avea rezultatele dorite!

 

1. Respiră!

Îți poti controla în mod conștient ambele faze ale respirației:
– În timpul orelor de tonifiere: inspiră atunci când te pregatești pentru efectuarea/repetarea exercițiului, expiră în timpul executării exercițiului, când mușchii se contractă, efortul fiind maxim.
– În timpul orelor de coregrafie: respiră pe ritm (1- inspiri, 2- expiri, 3- inspiri, 4- expiri etc) pentru a-ți oxigena creierul și a te putea concentra mai bine la ceea ce trebuie să faci!

În plus, grăsimea arsă se elimină prin expirație, nu prin transpirație. Da, pare surprinzător! Arderea caloriilor înseamnă: energie + apa și dioxid de carbon. Știm cu toții că apa se stochează în celulă, iar dioxidul de carbon se elimină pe gură. Transpirația înseamnă termoreglare: atunci când se produce căldura (energia de care avem nevoie în procesul de ardere a caloriilor) în organism, corpul trebuie să se răcească! Așadar, transpirăm ca să ne termoreglăm, expirăm ca să eliminăm grăsimile.

 

2. Execută exercițiile corect!

Executarea corectă a exercițiilor ajută în primul rand la prevenirea accidentelor și la reglarea posturii. Baza tuturor exercițiilor în aerobic sau în fitness este formată din cele 7 mișcări ale bebelușilor. Ți-am dat de gândit? Indiferent cât de complicate ți se par, acestea sunt variații ale unor mișcări pe care creierul tău le percepe de când te-ai născut și pe care le faci zi de zi, involuntar! De aceea, executarea corectă te va ajuta și în timpul orelor (pentru că vei contracta mușchii care trebuie, vei produce energie, și dacă vei și respira corespunzător, arderea grăsimilor e garantată!), dar și în menținerea unei posturi corecte!

 

3. Urmează-ți corpul!

Dacă luăm ca exemplu orele de coregrafie, inerția este foarte importantă. Este nevoie de puțin mai multă coordonare și concentrare, însă corpul tău știe că drepta e dreapta și stânga e stânga, nu trebuie să te oprești din efectuarea exercițiului respectiv! Creierul are memoria mișcării, așa că dacă ai mai fost la clase de coregrafie, concentrarea excesivă nu te va ajuta. Iar dacă nu ai mai fost, cu siguranță nu iți va ieși din prima, dar după 4-5 antrenamente, vei vedea rezultatele! Bazează-te pe corpul tău, știe ce face!

Dacă luăm ca exemplu orele de tonifiere (grup fitness sau exercițiile în sala de forță) este aceeași situație: dacă efectuezi greșit o planșă, dupa 20 secunde, te va durea spatele sau umerii, iar dacă după 20 de genoflexiuni incorecte (cu genunchii în față) pe care oricum le faci mult mai repede decât ar trebui, te dor gambele sau vârfurile picioarelor, trebuie să corectezi poziția. Corpul iți transmite mesaje chiar și atunci când faci ceva greșit, trebuie doar să îl asculți!

 

4. Distrează-te!

Știm cu toții ca mersul la sală de 4 ori pe saptămână la același tip de ore devine plictisitor în timp. Deși zona de comfort ne oferă o oarecare siguranță, după o perioadă de timp, pierdem din entuziasm. Dacă practici în general ore de grup fitness sau te duci mai degrabă la sala de forță, de ce nu încerci săptămâna viitoare o oră de coregrafie – cine știe, poate chiar o să descoperi că efectuarea exercițiilor pe muzică te motivează mai mult, sau că iți place să dansezi, sau pur și simplu o să te distrezi! Dacă participi în general la ore de coregrafie, incearcă tonifierea! O să simți a doua zi și vei fi nevoit/ă să mai participi pentru a scăpa de febra musculară!

 

Concluzia: Dă-ți interesul, depune de fiecare dată mai mult efort decât data trecută, fii consecvent/ă, iar efectele pozitive asupra fizicului și psihicului nu vor întârzia să apară! Enjoy it!

VibeOn Fitness Club – 0743 949 735

 

 

Urmărește-ne pe Instagram:

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.
About 

0 Comentarii

Spune-ne parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *