#thefitlife

Postura și sedentarismul – două dintre scopurile principale ale 3M Elite Fitness

 

Conform eurobarometrului „Sport și activitate fizică” realizat sub egida Comisiei Europene, anul 2014, 7 din 10 români nu au practicat niciodată sport sau practică sport cel mult o dată pe lună. Această statistică ar trebui să fie mai mult decât îngrijorătoare, așadar ar trebui să se pună accentul pe începerea unui stil de viață sănătos și nu numai pe rezultate rapide (vezi slăbitul X kg în 15 zile).

Sedentarismul și postura sunt probleme mari ale societății noastre și, deși sunt termeni ce definesc diferite lucruri, nu putem discuta despre postură fără să luăm în seamă sedentarismul și viceversa.

Ce soluții găsim?

  1. Unul dintre cele mai importante lucruri este stabilirea unui target REALIST! Consider că românii au un IQ suficient de ridicat, astfel încât să fie clar că slăbitul rapid este nesănătos și acea condiție fizică nu va dura o lungă perioadă de timp. Combate sedentarismul atât pentru a-ți îmbunătăți condiția fizică, cât și pentru a scădea riscurile de boli cardiovasculare și alte afecțiuni.
  2. Dacă stai 8 ore la birou și aloci doar 2 ore pe săptămână activității fizice, veste proastă: tot despre sedentarism vorbim. Totuși, este un început excelent, trebuie doar să ieși din zona de confort și să dai câte un boost corpului tău. Încearcă în fiecare săptămână să crești durata și intensitatea activităților tale fizice.
  3. Dacă nu ai motivația necesară, începe un stil de viață activ cu un instructor personal sau de clase de grup. (Aici intervenim noi: echipa 3M Elite Fitness este gata să îți amintească motivele pentru care ai inceput și de ce să nu renunți.) Atunci când faci sport împreună cu alte persoane, există o energie mult mai puternică, iar nivelul de endorfine și serotonină crește.
  4. Când vorbim despre postură, este absolut logic că un stil de viață activ o influențează într-un mod pozitiv. Evident, nu vorbim despre excese; exemplu: persoane care efectuează exerciții cu greutăți exagerate, mai ales fără ajutorul unui instructor autorizat. Dacă optezi pentru activitate în grup, poți participa la diferite clase, cum ar fi:
  • Yoga – Reprezintă practica de corectare a posturii, întreținerea și îmbunătățirea mișcărilor în toată amplitudinea articulară. Prin sesiunea de asane, musculatura spatelui se fortifică, spatele fiind orientat spre o calitate mai bună din punct de vedere postural. Conștientizând fiecare postură, prin folosirea corectă a musculaturii spatelui, coloana vertebrală este în siguranță și protejată.

Ioana Andreea Băltăteanu, instructor Yoga la 3M Elite Fitness: ”Yoga este o clasă viguroasă, în care flexibilitatea, forța, echilibrul și rezistența sunt principii esențiale. Este o clasă în care se simte, nu se vorbește!”

  • Pilates – Unul dintre principalele lucruri pe care se axează acest antrenament este lucrul cu balansul și cu întărirea mușchilor abdomenului și spatelui, cu toate că există exerciții Pilates care întăresc fiecare mușchi din corpul uman. Beneficiul (poate cel mai important) pe care îl oferă Pilates este reducerea durerilor cauzate de poziția defectuoasă la birou. În plus, respirația specială pe care o solicită acest tip de antrenament ajută la sporirea concentrării și creșterea metabolismului. Exercițiile Pilates lungesc și întăresc mușchii, îmbunătățesc mobilitatea și elasticitatea articulațiilor. Acestea se execută lent, punându-se accentul pe calitatea mișcărilor, și NU pe multe repetiții.

Anca Elena Sava, instructor Pilates la 3M Elite Fitness: ”La Pilates inveți să îți controlezi mișcările corpului, să te miști mai fluent și controlat, mai sigur pe tine. Câștigi putere și flexibilitate, precum și balans, o postură corectă și armonioasă și îți vei întări tot corpul.”

  • Kangoo Jumps – protejează articulațiile și coloana vertebrală. Ei bine, sunt numeroase controverse despre ghetele Kangoo Jumps și antrenamentele cu acestea. Revenim la ideea principală: ai nevoie de un instructor autorizat care să știe să îți explice poziția corectă și mișcările corecte cu acest tip de ghete. Ele au fost create de un doctor canadian, special pentru recuperare fizică, secretul fiind IPS (Impact Protection System), care preia cea mai mare parte din șocurile asupra coloanei și articulațiilor. Ce trebuie să știi este că persoanele cu spondiloză cervicală nu pot practica Kangoo Jumps, alte afecțiuni ale coloanei vertebrale nefiind punctate ca fiind contraindicate.

Miruna Marici, instructor internațional KJ la 3M Elite Fitness: „De 6 ani de când sunt instructor Kangoo Jumps nu am întâlnit cazuri printre clientele mele care să fi dezvoltat vreo afecțiune a coloanei vertebrale în urma antrenamentelor Kangoo Jumps. Odată ce încalți ghetele, pentru a-ți menține echilibrul ești obligat să ai abdomenul încordat și zona CORE (trunchiul) tare. Persoanele care sunt obișnuite să aibă lordoze exagerate (în special fetele, pentru a crea iluzia de fesieri ridicați) și, astfel, o coloană curbată în mod excesiv, trebuie obligatoriu corectate de către instructor. Altfel, forțele fizice nu vor fi cât mai aproape de axul central și fiziologic al coloanei vertebrale și vor apăsa pe zona exagerată (lombară).” Așadar, liber la Kangoo Jumps, atâta timp cât este executat în mod corect!

 

La 3M Elite Fitness poți participa la multiple tipuri de clase, unde instructorii au ca scop principal să influențeze cât mai multe persoane să înceapă un stil de viață sănătos și activ. Ai o diversitate de clase la care poți participa, vezi în ce stil te regăsești și nu lăsa scuzele să îți conducă viața!

 

3M Elite Fitness – „a Moment to Motivate Myself”

Aleea Vergului nr.4, bl.15, parter, sector 2, Bucuresti

www.facebook.com/3mEliteFitness

0720.099.906/ 0769.898.470

 

Urmărește-ne pe Instagram:

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.

About 

0 Comentarii

Spune-ne parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *