#thefitlife

Fii sănătos cu ușurință – stilul de viață flexibil

 

Matei Teodoru – fitness blogger & Online Coach – ne oferă sfaturi despre dieta flexibilă și cum ne poate face aceasta să nu privim o dietă cu frică.

 

Ce este dieta flexibilă și stilul de viață flexibil în fitness?

 

De-a lungul timpului ne-a fost implementat că pentru a avea rezultate bune la sala de forță și pentru a putea produce schimbări în fizicul nostru în general este necesar să respectăm niște mese fixe, “sănătoase” și mult prea puțin plăcute.

 

Acestea sună în felul următor:

  • Trebuie să scapi de toate obiceiurile ce îți fac plăcere în stilul de viață, deoarece nu sunt sănătoase.
  • Nu poți să mănânci seara (mai ales carbohidrați).
  • Dieta se bazează numai pe legume cu surse de proteine.
  • Trebuie să faci ore în șir de cardio pentru a pierde în greutate.
  • Trebuie să te antrenezi ore în șir cu un volum imens pentru a dezvolta masă musculară și multe altele.

 

De asemenea, o altă nelămurire a oamenilor mai este și aspectul suplimentelor ce trebuie folosite, înainte de a-și pune măcar problema rutinei de antrenament pe care ar trebui să o urmeze sau câte calorii trebuie să mănânce pentru scopul dorit.

Din aceste motive majoritatea oamenilor nu pot să se țină de acest stil de viață decât pentru un timp foarte scurt. Lumea alege extremele pe termen scurt pentru a se bucura de rezultate după această “perioadă de sacrificii”.

Ei bine, lucrurile nu funcționează chiar așa. În fitness, experiența trebuie văzută ca un maraton și NU ca un sprint. Durabilitatea este un factor mult mai important decât viteza.

 

Acum, dieta flexibilă – if it fits your macros (IIFYM) – ajută milioane de oameni să ducă un stil de viață mult mai plăcut și mai ales durabil!

 

Ce înseamnă până la urmă dieta flexibilă?

Fiecare om are determinat un număr de calorii pe care trebuie să le consume zilnic/săptămânal pentru a-și menține greutatea. Acesta se mai numește și nivelul (de kcal) de mentenanță. Așadar, mâncând cu consistență mai puțin decât acest număr, omul va pierde în greutate, iar dacă va mânca mai mult decât acest număr, automat va lua în greutate. Aceasta este balanța de energie și este bazată pe știință.

 

Astfel, absolut fiecare aliment, indiferent că este “sănătos” sau este un așa numit “dirty food” conține calorii (o valoare nutrițională). Calculând numărul de calorii, în funcție de gramajul ales putem să ne încadrăm în necesarul nostru zilnic, împreună cu celalte mese.

 

De asemenea caloriile se divid în macronutrienți: proteine, grăsimi și carbohidrați. Aceștia sunt cei 3 mari nutrienți după care ne ghidăm și ne calculăm valoarea nutrițională.

 

Sursa: aloha.com
Sursa: aloha.com

 

Făcând niște calcule amănunțite la început învățăm să ne cunoaștem corpul și să privim altfel o farfurie cu mâncare. După ceva timp, tot acest proces de încadrare devine un automatism și este mult mai ușor decât sună.

Cheia este moderația și echilibrul. În balanța energetică este mult mai important CÂT mâncăm într-o zi (în kcal) decât la ce oră sau cât de des.

 

Totuși, chiar dacă ne-am putea permite să mâncăm “păcătos” și tot să avem rezultate trebuie să nu neglijăm vitaminele, mineralele, fibrele, etc. Acestea se vor regăsi mai degrabă în alimente sănătoase, așa că, pentru un stil de viață optim moderația este din nou răspunsul!

Această abordare a dietei flexibile este una mult mai modernă, ușor de utilizat de oricine, dar mai ales DURABILĂ.

 

Cu păși mărunți și cu greșelile de rigoare, acel obiectiv exagerat de a te transforma imediat într-un model fitness cu două luni înainte de vară, va deveni un adevărat stil de viață și un pas spre bine pe termen lung!

 

Urmărește-ne pe Instagram:

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.

0 Comentarii

Spune-ne parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *