#thefitlife

Plank – exercițiul minune

Un exercițiu atât de simplu și totuși eficient, încât trebuie să te apuci de el chiar acum. Plank/ Planșa își are orginile în Yoga, tonifiază grupele principale de mușchi și aduce beneficii chiar și celor mai fit dintre noi.

 

Cum se execută?

  • Nu ai nevoie de echipament special. Tot ce îți trebuie este puțin spațiu (eventual o podea curată…).
  • Din poziție de flotare, îndoaie coatele, lăsând greutatea corpului pe antebrațe;
  • Privirea îndreptată spre podea;
  • Menține corpul în linie dreaptă (de la umeri până la călcâie);
  • Ține mușchii încordați;
  • Poziția se menține oriunde de la 10 secunde la un minut;
  • Pauză de aproximativ un minut și repetă de incă 3-5 ori.

 

Tips & tricks pentru un plank perfect

 

1. Nu pierde alinierea corpului – nu lăsa bazinul sau umerii în jos. Riști să te și accidentezi; ia o pauză mai bine.
2. Nu apropia prea tare mâinile. Amintește-ți-mâinile trebuie să fie aliniate cu coatele, care trebuie aliniate cu umerii.
3. Nu-ți ține respirația! Ai nevoie de planking, dar ai mai multă nevoie de oxigen…
4. Nu sta în planking prea mult – începi cu 10 secunde și vei ajunge și la un minut, dar #PasCuPas

 

 

Planks în fiecare zi duce la…

 

1. Abdomen tonifiat
Spre deosebire de abomenele obișnuite, planks se concentrează atât pe partea de sus cât și cea de jos a abdomenului, dar și mușchii oblici.

2. De fapt, corp tonifiat
Are efect asupra grupelor principale de mușchi-abdomen, brațe, picioare, spate.

3. Postură îmbunătățită
Prin contracția mușchilor abdominali, ai spatelui, umerilor, gâtului, vei observa în timp că îți este mai ușor să stai cu spatele drept. Totodată, se reduce și durerea de spate.

4. Stare psihică mai bună
Orice exercițiu fizic are acest beneficiu, dar ce este special la planks este eliberarea tensiunii acumulate în mușchi și articulații de la prea mult stat jos.

5. Metabolism ridicat
Arde mai multe calorii ca multe alte exerciții, iar rata metabolică ridicată se va menține pe tot restul zilei.

 

 

Urmărește-ne pe Instagram:

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.

0 Comentarii

Spune-ne parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *