#thefitlife

De ce nu slăbesc? – 11 motive dubioase

Faci mișcare destul de des? Mănânci cam ce ai văzut pe internet că este bine să mănânci într-o dietă? Și totuși nu ești mulțumită de cât ai pierdut în greutate!
În acest caz, este posibil să…

1. Nu ai idee câte calorii mănânci

Număratul caloriilor ingerate poate deveni un obicei foarte toxic, dar este necesar să mai verifici din când în când dacă te alimentezi corespunzător dietei tale.

De exemplu, dacă mănânci salată te simți sănătoasă, nu-i așa? Dar majoritatea salatelor cumpărate conțin dressing, care crește semnificativ numărul de calorii pe care le-ai consumat.

Așadar, ai putea încerca să numeri caloriile pe care le consumi timp de o săptămână, că să te asiguri că mănânci cât ar trebui.

2. Nu mănânci nutrienți

În primul rând, dacă îți observi caloriile poți ajunge la concluzia că de fapt mănânci prea puțin, adică organismul tău nu obține nutrienții necesari.

Sau probabil aportul tău caloric se încadrează în intervalul bun, dar îți iei caloriile doar din alimente rele. Gândește-te la diferența dintre un burger și lapte cu müsli, de exemplu. Chiar dacă numărul de calorii ar putea fi apropiate (depinde de brand și de cantitate), burgerul nu conține nutrienții de care ai nevoie.

3. Nu iei pauze

Timpul acordat recuperării după un workout este la fel de important că workout-ul propriu zis. De fapt, când acorzi timp mușchilor să se refacă, atunci are loc arderea grăsimii.

De asemenea, sunt unele programe de workout care prelungesc arderea caloriilor și pe timpul refacerii, cum ar fi HIIT.

4. Nu dormi destul

Dacă nu dormi cât ai nevoie, corpul va intra într-un mecanism de supraviețuire, ceea ce înseamnă că metabolismul îți va încetini. De aici rezultă mai puține calorii arse.

Totodată, puține ore de somn duc și la o creștere a apetitului, care… nu este foarte utilă într-o dietă.

În plus, în timpul somnului de fapt se ard mai multe calorii decât dacă doar ai sta în pat.

 

Și niște motive mai dubioase…

5. Plătești cu cardul

Uneori simți impulsul de a cumpăra, pe lângă salata verde și pieptul de pui planificate, o pungă de chipsuri, care duce și la ciocolată sau de ce ai poftă în acel moment.

Dacă ai plăti cash, probabil ai reconsidera aceste cumpărături, dar cu cardul, parcă nu se simte vinovăția așa de tare, nu?

6. Te gândești la cât de sănătos mănânci

Sună ciudat, dar dacă te gândești prea mult „Vai! O să mănânc așa de sănătos! Salată, fructe, câtă sănătate!”, se generează anumiți hormoni care îți încetinesc metabolismul crezând că trebuie să supraviețuiască o luptă.

7. Exersezi cu mintea

La fel că în cazul anterior, dacă te gândești prea mult la workout-ul sfâșietor pe care urmează să îl faci, mintea ta va considera că își permite un mic snack înainte, iar acest lucru de obicei duce la mai multe snack-uri mici.

8. Stai prea concentrat la muncă 
Dacă la job stai tot timpul jos și nu faci nimic altceva decât să te uiți pe ecranul calculatorului, organismul va înceta să producă anumiți hormoni, fapt ce va încetini metabolismul.

În plus, știai că dacă pur și simplu dai din picior (așa cum faci când ai emoții), arderea caloriilor crește cu 50%?

9. Te uiți la filme cât mănânci

Mintea ta este mai concentrată pe acțiunea serialului decât pe cât și ce mănânci, iar astfel mâncatul devine ușor un reflex asociat uitatului la seriale.

În timp, când te vei apuca de noul episod apărut, nici nu vei realiza cum ai ajuns să ai lângă ține o pungă de chipsuri. Deci, oprește acest obicei din timp!

10. Reții apă

Chiar dacă ai o dietă relativ corectă, organismul tău poate reține apa foarte ușor. Ce se întâmplă când reții apă? După ce mănânci ceva cu un conținut ridicat de sodiu (acesta se găsește și în alimentele dulci, nu doar sărate), corpul tău pare că s-ar expanda.

Chiar dacă nu se vede precum grăsimea, totuși nu încapi în blugii abia cumpărați, deși nu ai făcut nimic greșit. Acest lucru se poate regla foarte simplu-  asigură-te că bei suficientă apă, iar în câteva zile vei reveni la normal!

11. Bei ocazional băuturi alcoolice

Când consumăm alcool, nivelul de testosteron scade, iar acesta joacă un rol foarte important în slăbit și în creșterea masei musculare.

Pe lângă asta, după cum știți, alcoolul crește foarte mult apetitul, iar acest lucru duce la consumarea inutilă de snack-uri nesănătoase.

 

Urmărește-ne pe Instagram:

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.

0 Comentarii

Spune-ne parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *