#thefitlife

Macro…ce? – Despre macronutrienți și în ce îi găsim

Auzim peste tot conceptul de „dietă echilibrată” și știm cât este de importantă pentru un stil de viață sănătos.

Dar ce înseamnă, de fapt, o dietă echilibrată?

Fiecare aliment trebuie analizat din punct de vedere al valorilor nutriționale, iar aici intervin nutrienții. Aceștia sunt substanțe chimice pe care organismul le folosește pentru energie și alte funcții vitale. În funcție de nutrient, aceștia sunt necesari fie în cantități mici sau mari.
Cei de care avem nevoie într-o cantitate mare sunt macronutrienții.

Cei 3 macronutrienți sunt: carbohidrații, proteinele și lipidele. Fiecare dintre aceștia aduc un aport de energie organismului sub formă de calorii.

1.Carbohidrații

Au 4 calorii/gram sunt principala sursă de energie a organismului, sprijinind sistemul nervos, rinichii și sistemul muscular, inclusiv inima. Aceștia au o cantitate mare de fibre, astfel contribuind la sistemul digestiv.

2.Proteinele

Au 4 calorii/gram joacă un rol esențial în creșterea organismului și a menținerii și reparării țesuturilor. Altfel spus, persoanele foarte active trebuie să își asigure aportul de proteine pentru a-și menține masa musculară.

3.Grăsimile

Au 9 calorii/gram, iar când auzim cuvântul „grăsimi” tindem să îl categorizăm ca fiind negativ și să ne temem de consumarea acestora. În realitate, grăsimile sunt vitale corpului nostru, întrucât asigură protecție țesuturilor, absorbția vitaminelor și menținerea temperaturii corpului. Important este să faceți diferență dintre grăsimile saturate, care pot afecta negativ organismul în cantități mari, și cele nesaturate, care sunt foarte sănătoase.

 

Deci cum echilibrăm macronutrienții?

O dietă echilibrată ar trebui să conțină 10-35% proteine, 20% grăsimi și 45-65% carbohidrați.
Pentru a slăbi, ai putea încerca o dietă cu aport caloric scăzut: 35% carbohidrați, 25% grăsimi, 40% proteine.
Pentru a crește masa musculară, o dietă ar putea include 40% proteine, 45% carbohidrați și 15% grăsimi.

 

Am stabilit importanța macronutrienților și faptul că niciunul dintre aceștia nu trebuie să lipsească, însă cum știm să ne alegem cele mai bune surse?

 

Îți venim în ajutor cu cele mai eficiente alimente din fiecare categorie, atât din punct de vedere caloric, cât și nutrițional.

 

macrosfinal-01

 

Urmărește-ne pe Instagram:

Load More
Something is wrong. Response takes too long or there is JS error. Press Ctrl+Shift+J or Cmd+Shift+J on a Mac.

0 Comentarii

Spune-ne parerea ta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *